TRE – Trening Regulacji Emocji obejmuje psychoedukację (skąd się biorą emocje, gdzie je odczuwamy oraz jak je wyrażamy, sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami) oraz ćwiczenia związane z rozpoznawaniem, nazywaniem oraz umiejętnością werbalizowania swoich stanów emocjonalnych. Dzieci w bezpiecznym środowisku uczą się identyfikować swoje emocje oraz o nich mówić. Na zajęciach ćwiczone są także różne techniki związane z odczytywaniem swoich stanów emocjonalnych w ciele jak i znajdowaniem właściwych dla dziecka sposobów samoregulacyjnych w oparciu o relaksację - wizualizację, maindfulness, progresywną relaksację mięśni, techniki oddechowe i wiele innych.
TUS - Trening Umiejętności Społecznych to forma pracy z grupą ukierunkowana
na uczenie się przez dzieci efektywnych sposobów funkcjonowania społecznego. W trakcie spotkań wspierane
są kompetencje społeczne dzieci z różnymi trudnościami. Wykorzystuje proces uczenia się, modelowania,
odgrywania ról oraz generalizacji. Pomaga dzieciom w każdym wieku w wypracowaniu strategii radzenia
sobie z codziennymi sytuacjami.
Szczegóły
Zajęcia prowadzone w formie warsztatu gdzie szczególny nacisk kładziemy na dbanie o swoje potrzeby, dostrzeganie mocnych stron, kontrolę uwagi oraz regulację emocji. Włączenie elementów Treningu umiejętności społecznych ma na celu poprawę funkcjonowania społecznego, szczególnie dla nastolatków które mierzą się z nieśmiałością, mają problemy z komunikacją z rówieśnikami czy też nie zawsze radzą sobie z trudnymi sytuacjami społecznymi.